tidsresan.blogg.se

Fotoalbumet

Publicerad 2012-10-26 18:35:00 i Allmänt,

Träffade min moster som är kvar i livet och vi började prata om min släktforskning. Jag visade och berättade för henne vad jag funnit om vår släkt. Jag tog också chansen att fråga efter bilder på henne och min andra moster som gick bort för en tid sedan. Hon hämtar då ett album fyllt av bilder på henne, min mamma, morbror, morfar, mormor och mormors mor. Jag fick albumet som en gåva av henne, hon tyckte att jag hade bättre användning av bilderna. Många av dem lär hamna i scannern och sedan i min släktforskning.
Familjen Dahlbäck i början av 1950-talet. Från höger morfar Johan, mormor Irma, moster Barbro, mamma Eva, morbror Hans och hans hustru Ing-Britt. Saknas gör moster Birgit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela