tidsresan.blogg.se

Bryllingen

Publicerad 2012-10-15 23:51:00 i Allmänt,

Helt otroligt, satt på fikat och pratade släktforskning med kollegorna. Vi diskuterar från vilket håll i landet våra förfäder kommer ifrån. Jag berättar att jag är släkt med en "kändis", född i Västerbotten. Då säger en av kollegorna att det är han också. Genast väcktes intresset och vi började prata om var det gemensamma kan finnas i våra släktled men har varken tid eller möjlighet att lösa det där på plats. Jag lovar att undersöka detta under kvällen. Jag tar några uppgifter om honom med mig hem.
 
Väl hemma så kan jag inte låta bli att påbörja sökandet och efter mycket letande hittar jag länken. Hans farmors morfar och min morfars morfar är samma person, Per Christian Eriksson. Jag kollar det igen för att vara säker och får sedan något att berätta på morgonfikat på jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela