tidsresan.blogg.se

Matchningar

Publicerad 2014-01-18 07:25:51 i Allmänt,

Släktforskandet fortsätter och det blir lite blandad kompott just nu. En del av tiden går åt till att skapa nya tavlor med släktträd. I övrigt lägger jag tiden på att söka och föra in nya uppgifter i mina träd på My Heritage. Dagligen får jag mail om nya matchningar i mitt träd men har oftast bara snabbtittat på dessa. Upptäckte nu till min fasa att det blivit ganska många matchningar, alldeles för många faktiskt. Ska ta mig i kragen och beta av en del av dem under  helgen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina Burman

Publicerad 2014-03-19 21:59:13

Jag igen......ser just att du gjort Dna test. Vad har du gjort för test? Jag har just skickat in ett test som jag gjort hos FamiltreeDna. Jag gjorde familyfinder. Jag tänkte jag ska göra x testet på moderlinjen så småningom. Och nu kommer en okunnigs fråga...men jag törs nog fråga dig,när man ska göra y dna står det att man kan ju be en bror om man har en sådan,men visst måste det väl gå lika bra lr tom bättre om man har en far som kan göra det? Jag tänkte jag skulle då vänta på det första testet och se om jag kan börja sätta mig in i det först innan jag dristar mig till att beställa ett nytt! Men jag skulle gärna vilja ta ett test på min far ,för en kusin till honom har grejjat med släktforskning tidigare och hon har skrivit att vi har Bure-ätten bakåt (som många andra) och det vore ju jätte intressant att ta för att se om man får några matchningar,det pågår ju mycket projekt ang det har jag sett.:) Kristina.

Postat av: Kricko

Publicerad 2014-03-21 10:19:09

Hej igen Kristina!
Har inte gjort DNA-test, det finns bara med på sidan i släktforskningsprogrammet och kom med på den skapade bilden till texten.

Jag har satsat på att släktforska och har väl också Bureätten i mina led. Annat jag hittat är adelsätten Stuart som leder till Skottland. Det är en spännande resa att släktforska. Spännande att se var man hamnar. Idag kan man ju med hjälp av datorn hitta mycket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela