tidsresan.blogg.se

Släkttavla

Publicerad 2014-01-10 20:13:43 i Allmänt,

Tidigt i höst hade jag bestämt mig för att överraska min man. När han tog sina sovmorgnar på helgerna jobbade jag med att skapa hans släktträd, ett träd som visade sig gå tillbaka till Gustav Vasa på hans pappas sida. Det blev många timmar vid datorn när alla uppgifter fördes över till det översiktliga träd jag ville skapa. När allt var klart placerades trädet i en vacker ram och slogs in. Jag kände mig nöjd med vad jag skapat. Släktträdet skulle verkligen pryda sin plats bredvid mitt eget träd.
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina Burman

Publicerad 2014-03-19 21:41:49

Hejsan Kristina.Har kikat lite runt på dina släkttavlor mm. Vad jättefint det ser ut att vara. Dom där måste väl rymma ganska många generationer? Har du skrivit ut dom på datorn efteråt? Jag har Ancestry som släkt forsknings program,vet du om man skulle kunna överföra därifrån till ett sånt typ av träd,lr måste man då vara med i My Herige?Jag är inte så haj på alla data program så jag måste få fråga. Häls. Kristina

Postat av: Kricko

Publicerad 2014-03-21 10:13:27

Hej Kristina!
Det ena släktträdet innehåller femton generationer och det andra lite mindre. Har skrivit ut dem på dator och ramat in dem. Jag använder My Heritage till att skapa mitt släktträd. Började där eftersom man kunde skapa ett träd gratis och fylla med rätt många namn, en bra början med andra ord. Där kan jag också via mina inskrivna uppgifter skriva ut det jag hittat som ett släktträd men också som en bok. Jag kan med andra ord skapa släktboken på många olika sätt.

Nu har jag kompletterat mmitt sökande med Ancestry där jag söker nya spår.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela